ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΑΣΟΥ

Απάντηση στη Θασιακή Εφημερίδα.

Σχολιάστε

Τελικώς οι Γαδαροί έχουν δικαίωμα στην ελευθερογκαρία?

Αγαπητέ κύριε διευθυντά της εφημερίδας Θασιακή.

Για άλλη μία φορά, η εφημερίδα σας επεφύλαξε «μεγάλες τιμές» στη δημοτική μας παράταξη, παρά το συνειδητό (και εν πολλοίς κατευθυνόμενο) εμπάργκο όλων των προεκλογικών της δραστηριοτήτων από τη πλευρά σας. Έτσι, μετά το «περιβαλλοντικό μάθημα» που με τόση σπουδή σπεύσατε να μας δώσετε με αφορμή την (φοβερή και τρομερή) ρύπανση που προκάλεσαν οι δέκα αφίσες μας στην ολοκάθαρη πρωτεύουσα του νησιού, επανήλθατε μεγαλοβδομαδιάτικα με το κείμενο της κυρίας Κάζδαγλη υπό τον (και καλά ειρωνικό) τίτλο «Δικαιούνται Οι Γάιδαροι Να Γκαρίζουν Ελεύθερα;» για να μας «κατατροπώσετε» και σε προγραμματικό επίπεδο!

Συγχωρέστε μας την «συναυτουργία», αλλά στην προκειμένη περίπτωση, μας είναι κομματάκι αδύνατο να συγχρονιστούμε με τα όσα «αγαθά» περιγράφονται στη ταυτότητα της Θασιακής περί ενυπόγραφων κειμένων που δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκην και τις θέσεις της εφημερίδας. Δυστυχώς για εσάς, οι «ανάγκες» είναι πλέον ορατές. Ειδικά τώρα που σας «πείθουν» και ποικιλοτρόπως.

Αγνοώντας την «επικοινωνιακή τύχη» που θα έχει αυτή μας η απάντηση (καθότι ελάχιστα τα χρήματά μας για να «νοικιάσουμε σελίδες»), είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε στην «κριτική» της κυρίας Κάζδαγλη, προτάσσοντας (και υπενθυμίζοντας) τη βασική αρχή που πρέπει να διέπει το δημόσιο διάλογο: αυτήν της δεοντολογίας. Κατά πως φαίνεται, η ολιγόχρονη ενασχόληση της κυρίας Κάζδαγλη με την δημοσιογραφία, δεν της επέτρεψε να μάθει πως το κύρος, η ποιότητα, αλλά κυρίως η εντιμότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης, προϋποθέτει και την δημοσίευση της κρινόμενης άποψης. Προφανώς θα της χρειάζονταν περισσότερα χρόνια στα «θρανία» για να μάθει τα δίκαια και τα αυτονόητα.

Εμείς τελικά – θέλετε από «κλίση», θέλετε από διαίσθηση – καταφέραμε να μάθουμε γρήγορα τις «αγνές προθέσεις» της κριτικής της, αφού βρεθήκαμε ξαφνικά να… τάζουμε λαγούς με πετραχήλια! Έτσι ακριβώς! Και μάλιστα ήταν τόσο γλαφυρές οι περιγραφές της, που σε κάποια στιγμή νομίσαμε ότι αρχίσαμε να «κυκλοφορούμε» με τα πρόσωπα όλων εκείνων που χρόνια τώρα επιδίδονται σε ρουσφετολογικά πάρτι και ρεσιτάλ υποσχέσεων! Ναι! Για μια στιγμή, ζήσαμε την απόλυτη μετεμψύχωση δια… πνεύματος Κάζδαγλη!

Όμως επειδή τα μεταφυσικά δεν είναι το «φόρτε» μας, ας έρθουμε στα απτά και τα γήινα. Η κυρία Κάζδαγλη θεωρεί ότι επειδή το υπουργείο Παιδείας ζητάει κάθε χρόνο από τους Δήμους να υποδείξουν ποια σχολεία θα κλείσουν (που δεν το ζητάει από τους Δήμους αλλά από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης), δεν είναι λογικό από μέρους μας να απαιτούμε την δημιουργία νέων σχολικών μονάδων! Αυτό βέβαια θα μπορούσε να «μεταφραστεί» και με το κοινόν (κατά τι και… οθωμανικόν): σφάξε με αγά μ’ ν’ αγιάσω, αλλά ας μη το «βαθαίνουμε» τόσο.

Ειλικρινά, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν η λέξη «διεκδίκηση» έχει «φάει» delete από το «πολιτικό λεξικό» της κυρίας Κάζδαγλη, εμείς όμως οφείλουμε να την ενημερώσουμε ότι στο αντίστοιχο δικό μας, διατηρεί και επαυξάνει συνεχώς την ακριβή της αξία.

Αυτό πιθανόν είναι που δεν μπορεί να «συλλάβει» η κυρία Κάζδαγλη, και αυτός πιθανόν να είναι και ο λόγος που αυτοπαγιδεύεται σε σχήματα που κομίζουν μικροπολιτικές ασημαντότητες, αφελή σενάρια και φτηνές εξυπνάδες. Και να γιατί η αποδόμηση που προσπαθεί να «καταφέρει» στο πρόγραμμα της παράταξή μας για την Παιδεία, είναι τόσο εύθραυστη και αβέβαιη (ενίοτε και γραφική) που ξαφνικά βρίσκεται μπλεγμένη ανάμεσα στα λιόδεντρα του σχολείου του Πρίνου και τα… χαρτιά υγείας!

Πληροφορούμε λοιπόν την κυρία Κάζδαγλη, ότι γνωρίζουμε εξ ίσου καλά με την ίδια τις κυβερνητικές επιλογές στο χώρο της Εκπαίδευσης, όπως γνωρίζουμε (πολύ πριν από αυτή) και τις μειωμένες δυνατότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης (και) σε αυτόν τον τομέα. Όμως, όταν τα προβλήματα «φωνάζουν», όταν οι ανάγκες διογκώνονται, όταν η ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης «πέφτει» συνεχώς, ο Δήμος δεν μπορεί να είναι θεατής και να σφυρίζει σκοπούς υποταγής και ηττοπάθειας. Είναι αναγκασμένος να μπει μπροστά και να αγωνιστεί. Να φτιάξει καινούριες συνειδήσεις. Να δώσει νέα οράματα για το τόπο και τους ανθρώπους. Με αυτά θα αναμετρηθούμε. Και σε αυτά επάνω θα «ζυγιστούν» το μπόι, οι ικανότητες και οι αξίες του καθενός.

Το αν τώρα η ανάγνωση του προγράμματός μας, κατάφερε να «ρίξει» την κύρια Κάζδαγλη σε βαριά πολιτική φιλοσοφία, ναι μεν μας «ανεβάζει» και μας κολακεύει, αλλά ελάχιστα μας αφορά. Δικές της οι διαθέσεις, δικές της και οι αντοχές. Εμάς άλλα μας νοιάζουν, άλλα μας ανησυχούν και άλλα μας προβληματίζουν. Και πρωτίστως, η «αυριανικού τύπου» αντιμετώπιση των θέσεων μας. Εν προκειμένω, η πλήρης αποσιώπησή τους (τόσο, που δεν βρέθηκε χώρος ούτε για μία γραμμή αυθεντικού μας κειμένου μέσα στο μακροσκελές της άρθρο) και εν συνεχεία, η διαστρέβλωση και η παραχάραξή τους.

Και την ρωτάμε: γιατί από την επίσημη θέση μας που λέει ότι ο Δήμος να προγραμματίζει έγκαιρα την κατασκευή νέων σχολικών μονάδων για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών που προκύπτουν, αυτή επέλεξε να αφαιρέσει την κομβική (σε ουσία) λέξη «προγραμματίζει»; Της «χαλούσε» μήπως τα… προγραμματισμένα συμπεράσματα; Ας μας πει λοιπόν τώρα που αποκαταστήθηκε η «αβλεψία» της: μπορεί ή όχι η δημοτική αρχή να μεριμνά για το μέλλον των σχολικών υποδομών; Μπορεί ή όχι να συμμετέχει ενεργά στην κτιριακή τους ανασυγκρότηση; Και ας μας λύσει και την απορία: γιατί άραγε δεν αντιδρά με την ίδια λογική και στην πανθασιακή διεκδίκηση ίδρυσης Επαγγελματικού Λυκείου στον νησί; Σε αυτή την περίπτωση δεν ισχύουν τα θεσμικά προσκόμματα που με τόση ευκολία επικαλείται στις δικές μας προτάσεις; Ή αυτά αλλάζουν ανάλογα με τις… συμπάθειες;

Βέβαια, το μεγάλο ολίσθημα της κυρίας Κάζδαγλη, είναι όταν η κριτική της αρχίζει να κινείται στα όρια της πολιτικής ανηθικότητας. Όταν αρχίζει να μιλάει με «σκιές» και «υπονοούμενα» και να θέτει σε λειτουργία τους ανεμιστήρες με τη λάσπη. Όταν με μοναδικό «επικοινωνιακό εργαλείο» την ανωνυμία και την ισοπεδωτική χρήση του «κάποιοι είπαν», «κάποιοι έκαναν», προσπαθεί να καταμερίσει συλλογικές ευθύνες σε μία παράταξη με ξεκάθαρες (και δημόσια ανακοινωμένες) πολιτικές και προγραμματικές αρχές και θέσεις. Να υπενθυμίσουμε στην κυρία Κάζδαγλη, ότι στην γλώσσα της παγκόσμιας πολιτικής προπαγάνδας, αυτές οι πρακτικές έχουν ταυτιστεί με το όνομα του εμπνευστή τους, που (δυστυχώς) δεν είναι άλλο από εκείνο του Γκαίμπελς. Με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει και να συμβολίζει.

Την προκαλούμε λοιπόν. Ποιοι ήταν κυρία Κάζδαγλη οι «κάποιοι» που σήμερα είναι υποψήφιοι με τον συνδυασμό Ανθρώπων Έργα, και ήθελαν να μετατρέπονται οι αυλές των σχολείων σε πάρκινγκ;
Ποιο «στέλεχος του συνδυασμού Παπαφιλίππου» κρατάει αναξιοποίητη στα χέρια του μία μελέτη για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, η οποία προέκυψε από την πρωτοβουλία των επαγγελματιών της Χρυσής Αμμουδιάς;
Μέχρι νεοτέρας, δύο μόνο ερωτήσεις: α) η ίδια η δημοτική αρχή (και ξέχωρα από την επιμονή των «κάποιων») πως χρησιμοποίησε τους καλοκαιρινούς μήνες τις αυλές των σχολείων; β) η περιβόητη μελέτη ήταν εις γνώση της δημοτικής αρχής; Αν ναι (που τι πιο λογικό), τι ενέργειες έκανε ώστε να προωθηθεί στα περιφερειακά προγράμματα του ΕΣΠΑ;

Τέλος (και περιμένοντας με έκδηλο ενδιαφέρον τις απαντήσεις σας), θα θέλαμε να σας «βγάλουμε» από την μεγάλη αγωνία που σας διακατέχει σχετικά με τη θέση μας για τα δικαιώματα των γαϊδάρων και να σας πούμε αυτό μόνο: αν είναι για τα συμπαθή τετράποδα, ούτε λόγος να αρνηθούμε το γκάρισμά τους. Το πρόβλημα μας είναι ότι δεν ξέρουμε τι να κάνουμε με τα αντίστοιχα των… δίποδων.

Εκ του γραφείου τύπου της δημοτικής παράταξης Ανθρώπων Έργα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s