ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΑΣΟΥ

Παρουσίαση του προγράμματος για Διοίκηση, Παιδεία, Αθλητισμό και Πολιτισμό.

2 Σχόλια

Παρουσίαση του προγράμματος για Διοίκηση, Παιδεία, Αθλητισμό και Πολιτισμό.

το πανελ των ομιλητών

 

Την Κυριακή 23 Μαρτίου, σε εκδήλωση που οργάνωσε  η παράταξή μας στις Αποθήκες των Μεταλείων στα Λιμενάρια, παρουσίασε τις θέσεις της σχετικά με την Διοίκηση, την Παιδεία, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό.

Ομιλητές ήταν, ο Βασίλης Παπαφιλλίπου που παρουσίασε τις θέσεις μας για την Διοίκηση, ο Στέλιος Δανόγλου που μας μίλησε για τον Αθλητισμό και τον Τουρισμό και ο Μπάμπης Γαμβρέλης για τον Πολιτισμό.

Διοίκηση.

Η καταγραφή της εμπειρίας από την εφαρμογή του Καλλικράτη έχει δείξει τα παρακάτω:

Σε τοπικό επίπεδο, οι Δήμοι με την εφαρμογή του νόμου συμπεριφέρονται πια σαν μια μικρογραφία του κράτους, έχουν μετατραπεί σε εισπρακτικούς μηχανισμούς, χωρίς ανταπόδοση και κοινωνικές ευαισθησίες προς τους δημότες. Βέβαια ανεξάρτητα από το νόμο μεγάλες ευθύνες βαραίνουν τις προηγούμενες και την παρούσα Δημοτική Αρχή, επειδή επέλεξαν και εφάρμοσαν διαχρονικά ένα παρωχημένο μοντέλο διοίκησης, και διαχείρισης, βασιζόμενο στην αδιαφάνεια και τις πελατειακές σχέσεις. Απόδειξη, μια απλή δημοσκόπηση που θα ήταν διδακτική σε σχέση με το τι ενημέρωση έχουν οι δημότες πάνω σε ζητήματα ζωτικής σημασίας πχ προϋπολογισμός-επιτήρηση κλπ.

Τα βασικά προβλήματα λοιπόν που προκύπτουν όσον αφορά τη διοίκηση του δήμου είναι συγκεντρωτισμός, αδυναμία ελέγχου και διαφάνειας, παραμερισμός τοπικών κοινωνιών.

Η φιλοσοφία της δημοτικής μας κίνησης όσον αφορά το θέμα της διοίκησης και οργάνωσης του δήμου θα μπορούσε να περιγραφεί μέσα από τέσσερις βασικούς άξονες. Δημοκρατία, Αποκέντρωση, Αποτελεσματικότητα, Διαφάνεια,

Δημοκρατία

Επιδιώκουμε την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στα κέντρα λήψης αποφάσεων και την ανάδειξη των τοπικών κοινοτήτων (αλλά και της κάθε γειτονιάς χωριστά στα μεγαλύτερα δημοτικά διαμερίσματα) σε μονάδες ουσιαστικών συζητήσεων και ζυμώσεων πάνω στα ζητήματα που αφορούν το δήμο και τους κατοίκους. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν αναβαθμιστεί ο ρόλος των τοπικών συμβουλίων.
Ο νόμος του Καλλικράτη δυστυχώς έχει στερήσει κάθε ουσιαστική αρμοδιότητα από τα τοπικά συμβούλια, ο ρόλος των οποίων θα λέγαμε είναι περισσότερο διακοσμητικός.
Ένας δήμος όμως που λειτουργεί με δημοκρατικούς όρους θα μπορούσε να ξεπεράσει αυτά τα τυπικά εμπόδια. Η δημοτική μας παράταξη σκοπεύει να αναδείξει το ρόλο των τοπικών συμβουλίων σε κομβικό, όσον αφορά τη δημοκρατική λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Στην κατεύθυνση αυτή αρχικά κρίνεται απαραίτητη η αυστηρή τήρηση της διαδικασίας που προβλέπει ο αυτοδιοικητικός νόμος, για συνεδρίαση των τοπικών συμβουλίων μέσα στην πρώτη εβδομάδα κάθε μήνα. Κάτι που δεν τηρήθηκε σε καμιά περίπτωση και συνιστά βέβαια κατάφωρη παρανομία.
Είναι αναγκαίο επίσης να συνεδριάζουν πριν τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τα τοπικά συμβούλια εκείνων των δημοτικών διαμερισμάτων των οποίων ζητήματα πρόκειται να συζητηθούν και πάνω στα οποία πρόκειται να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο. Αυτό οφείλει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη τη γνώμη της τοπικής κοινωνίας όπως αυτή μεταφέρεται μέσω των τοπικών συμβουλίων.

Της συνεδρίασης του τοπικού συμβουλίου όσον τουλάχιστον αφορά ζωτικής σημασίας ζητήματα πρέπει να προηγείται η σύγκληση λαϊκών συνελεύσεων. Βέβαια να τονίσουμε εδώ ότι η σύγκληση λαϊκών συνελεύσεων δεν αποτέλεσε τον κανόνα αλλά την εξαίρεση πάνω σε τέτοια ζητήματα που προέκυψαν στο παρελθόν. Να τονίσουμε κάτι εδώ. Γενικές και αόριστες εξαγγελίες του είδους ότι η τοπική κοινωνία πρέπει να έχει τον τελευταίο λόγο χωρίς να περιγράφονται κάποιες προϋποθέσεις αποτελούν κραυγαλέο λαϊκισμό. Για να αποφασίσουν οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να ενημερωθούν διεξοδικά πάνω στη φύση του κάθε ζητήματος-προβλήματος ξεχωριστά. Πρέπει της κάθε λαϊκής συνέλευσης να προηγούνται συζητήσεις, οργανωμένες με εισηγήσεις από επιστημονικούς ειδικούς φορείς ή άλλους συνεργάτες του δήμου, που θα ενημερώνουν με ουσιαστική πληροφόρηση και γνώση τους δημότες και θα τους διευκολύνουν να αποφασίσουν κριτικά. Πράγμα πολύ σημαντικό αν σκεφτούμε πως η άγνοια πολλές φορές οδηγεί στη λήψη αποφάσεων, με κριτήριο το στενό προσωπικό όφελος.

Μια άλλη βασική προϋπόθεση δημοκρατικής λειτουργίας είναι η πληροφόρηση των πολιτών για τα όσα συμβαίνουν στο Δήμο η εξασφάλιση της άμεσης επικοινωνίας δήμου-δημοτών, μέσα από σύγχρονες, διαδραστικές, διαδικτυακές υπηρεσίες.
Η βασική λογική που διέπει την λειτουργία της κίνησης μας , αποσκοπεί στην ενθάρρυνση της διαρκούς, ελεύθερης ισότιμης και άμεσης συμμετοχής των πολιτών στη διοίκηση του Δήμου μας. Η εμπειρία δείχνει πως δεν μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, εάν πρώτα δεν θεσπιστεί ένα λειτουργικό μοντέλο μη-συγκεντρωτικό, μη-προσωποπαγές και μη-γραφειοκρατικό. Μόνο ένα αμεσοδημοκρατικό αποκεντρωμένο μοντέλο, που να βασίζεται στην συμμετοχή και όχι στην λογική της ανάθεσης μπορεί να το καταφέρει. Και αυτό, με την προϋπόθεση πως οι δημοκρατικοί θεσμοί θα εφαρμόζονται πιστά και με συνέπεια, ώστε -μεσοπρόθεσμα και μετά από μεγάλη προσπάθεια- να πειστούν οι πολίτες πως «πραγματικά, εδώ κάτι αλλάζει».
Έτσι η ίδια η ανάγκη για δημοκρατία μας οδηγεί στην:

Αποκέντρωση.

Η τήρηση της υποχρέωσης για συνεδριάσεις όλων των τοπικών συμβουλίων μέσα στην πρώτη εβδομάδα του κάθε μήνα και η ανάδειξη τους σε σημαντικό γνωμοδοτικό όργανο όπως περιγράψαμε πιο πάνω αποτελεί το πρώτο βήμα και την προϋπόθεση για αποκεντρωμένη διοίκηση.

Πραγματικά όμως αποκεντρωμένο μοντέλο διοίκησης σημαίνει λειτουργία αυτόνομων και κάθετα οργανωμένων περιφερειακών υπηρεσιών σε κάθε δημοτική ενότητα. Στόχοι μας είναι :

  • Η αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πολίτη στον τόπο του.
  • Η αντιμετώπιση της καθημερινότητας.

  • Η άμεση αποκατάσταση των βλαβών.

  • Ο περιορισμός των άσκοπων μετακινήσεων προσωπικού και οχημάτων.

Αποτελεσματικότητα.

Για αυτόν τον στόχο αλλά και για μια πραγματική δημιουργική διοίκηση του δήμου είναι απαραίτητη:

Η καθιέρωση του ψηφιακού Δήμου Θάσου στην υπηρεσία του πολίτη, με την θεσμοθέτηση νέων εργαλείων και σύγχρονων μεθόδων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και εξυπηρέτησης του πολίτη.

Με τη δημιουργία σύγχρονης ηλεκτρονικής αλληλεπιδραστικής πλατφόρμας συναλλαγών και αιτημάτων, με ηλεκτρονικό αριθμό πρωτοκόλλου και πιστοποίησης της ηλεκτρονικής υπογραφής. Κάτι απλό που σήμερα όμως δεν συμβαίνει αφού ούτε η ηλεκτρονική σελίδα του δήμου δε λειτουργεί.

Η Επόπτευση όλων των δημοτικών υπηρεσιών και φορέων και ο έλεγχος της απόδοσης και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Έχει κατατεθεί από τη νυν δημοτική αρχή ότι χάθηκαν χρηματοδοτήσεις ζωτικής σημασίας έργων επειδή δε λειτούργησαν σωστά οι υπηρεσίες του δήμου (αναφερόμαστε στο βιολογικό καθαρισμό του Πρίνου αλλά και στο ζήτημα που αφορούσε στο σχολικό κτίριο του Πρίνου όπου η κατάσταση υπήρξε τραγελαφική και η ολοκλήρωση των μελετών φάνηκε να υπονομεύεται εκ των έσω).

Δεν τίθεται ζήτημα αντιδικίας ή επίρριψη ευθυνών στους υπαλλήλους του δήμου. Το τονίζουμε αυτό. Θεωρείται βέβαια αυτονόητη η αυστηρή τήρηση της νομιμότητας στην εκτέλεση των καθηκόντων του κάθε στελέχους και υπαλλήλου του δήμου ξεχωριστά. Είναι αστείες οι δικαιολογίες που κυκλοφορούν ότι για αποτυχίες των δημοτικών αρχόντων ευθύνεται ένα ισχυρό και δύσκολα αντιμετωπίσιμο κατεστημένο μόνιμων υπαλλήλων του δήμου.

Στο σημείο αυτό να ρωτήσουμε τι έκανε η δημοτική αρχή για αυτούς τους υπαλλήλους. Τι ενημέρωση και τι εκπαίδευση προσέφερε στο ανθρώπινο δυναμικό της ώστε να αξιοποιήσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Αν αξιοποίησε με τον κατάλληλο τρόπο όλο ανεξαιρέτως το ανθρώπινο δυναμικό της και αν εξασφάλισε σωστές και λειτουργικές συνθήκες εργασίας για όλους ώστε να μπορούν να είναι και αποδοτικοί.

Ο δήμος για να επιτύχει στηρίζεται βασικά στο προσωπικό του.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του δήμου είναι η σοβαρή αντιμετώπιση και συνακόλουθα η σωστή οργάνωση και στελέχωση των διαφόρων υπηρεσιών του. Και ιδιαίτερα εκείνων μέσω των οποίων ο δήμος έχει τη δυνατότητα να ασκήσει κοινωνική πολιτική. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δήμος είναι πρώτα όλα οι δημότες και η σωστή λειτουργία των υπηρεσιών αυτών αποτελεί βασικό μας στόχο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η υπηρεσία βοήθεια στο σπίτι. Σκοπός της να διασφαλίζει την παραμονή των ηλικιωμένων και των μη δυνάμενων να αυτοεξυπηρετηθούν στο οικείο φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον, αποκλείοντας έτσι την ιδρυματοποίηση ή καταστάσεις κοινωνικού αποκλεισμού και βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής τους. Αυτή η υπηρεσία υπονομεύτηκε και οδηγήθηκε στη διάλυση παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των υπαλλήλων που τη στελέχωναν και που αν και απλήρωτοι για μεγάλο διάστημα συνέχισαν στην ουσία εθελοντικά να στηρίζουν τη λειτουργία της.

Η Στήριξη και ενθάρρυνση εθελοντικών δομών θεωρείται απαραίτητη για την αποτελεσματικότητα ενός δήμου σήμερα -μια εποχή που οι περικοπές χρηματοδοτήσεων και οι μειώσεις προσωπικού δεν επιτρέπουν σε καμιά περίπτωση την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών εκείνων που ένας δήμος οφείλει να παρέχει στους δημότες του-.

Η Συνεργασία με πανεπιστημιακές σχολές που πολλές φορές προσφέρουν τεχνογνωσία δωρεάν στα πλαίσια φοιτητικών ερευνών, μπορεί να καλύψει μελετητικές ανάγκες.

Αποτελεσματικότερη μπορεί επίσης να γίνει η διοίκηση του δήμου μόνο αν λειτουργήσουν σωστά όλες οι προβλεπόμενες δημοτικές επιτροπές πολλές από τις οποίες δεν συστάθηκαν καν. Αναφέρουμε ως πολύ χαρακτηριστική την περίπτωση μιας επιτροπής που θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά σχεδόν και στους τέσσερις άξονες που περιγράφουν τη φιλοσοφία μας. Είναι η επιτροπή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης την ύπαρξη αλλά και την πρόβλεψη της οποίας από το νόμο οι περισσότεροι αγνοούν. Πρόκειται για μια δημοτική ανεξάρτητη αρχή χρηματοδοτούμενη από το κράτος με αρμοδιότητα την διαχείριση καταγγελιών των δημοτών εναντίον των υπηρεσιών του Δήμου και υποχρέωση έγγραφης ή ηλεκτρονικής απάντησης εντός τριάντα (30) ημερών στους ενδιαφερόμενους. Με το νέο αυτό θεσμό δεν εισάγεται στην τοπική αυτοδιοίκηση απλώς ένας δημοκρατικός θεσμός που παρέχει τη δυνατότητα διαμεσολαβητικής επίλυσης των προβλημάτων που ανακύπτουν από την κακοδιοίκηση – αυθαιρεσία των οργάνων του δήμου. Ο θεσμός συμβάλλει και στη διαφάνεια αφού έχει ως αποστολή του την ενίσχυση και τήρηση της νομιμότητας, τη δημόσια λογοδοσία των υπηρεσιών του Δήμου και λειτουργεί με πλήρη διαφάνεια, αμεροληψία και αντικειμενικότητα . Θετικότατο είναι ότι θα συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη διοίκηση αφού θα αποσυμφορήσει τα αιρετά όργανα του Δήμου από τη συσσώρευση αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών. Πρόκειται για θεσμό ανάλογο με το “δημοτικό συνήγορο του πολίτη”, που – εδώ και δεκαετίες – λειτουργεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες της δυτικής αλλά και της ανατολικής Ευρώπης.

Διαφάνεια

Με την παρακολούθηση και αξιολόγηση κάθε δημοτικής υπηρεσίας, όλων των διαγωνισμών και των έργων που αναθέτει η δημοτική αρχή και όλων των σταδίων υλοποίησης των δημοτικών αποφάσεων. Με καθιέρωση του συστήματος των ηλεκτρονικών προμηθειών.

Με ηχογράφηση συνεδριάσεων και ζωντανή μετάδοση μέσω διαδικτύου.

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Στην εποχή της οικονομικής κρίσης, ο Πολιτισμός αποκτά ιδιαίτερη αξία και οφείλει να αποτελέσει το πνευματικό αντίβαρο στην κοινωνική βαρβαρότητα. Να γίνει το μέσο της συλλογικής μας Παιδείας.

Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι υποχρεωμένη να συμβάλει τα μέγιστα σε αυτή την προσπάθεια, αντιστεκόμενη σε κάθε έκφραση λαϊκισμού και φολκλορισμού. Είναι υποχρεωμένη όσο ποτέ άλλοτε να αναδείξει την ουσία της Τέχνης και του Πολιτισμού και τον «ακριβό» τους ρόλο. Να γίνει η γέφυρα που θα ενώσει τους πολίτες με τους δημιουργούς. Να είναι αυτή πρώτη που θα αναδείξει και θα στηρίξει τις προσπάθειες και τις ανησυχίες των νέων καλλιτεχνών.

Η σχέση της Θάσου με τον Πολιτισμό, ιστορικά και μόνο, είναι προνομιακή. Τα αποτυπώματα της αρχαίας της αίγλης, παρέχουν στο νησί εκείνο το «συγκριτικό πλεονέκτημα» που «προσκαλεί» σε μία λελογισμένη και με μέτρο «αξιοποίηση» του. Η προϋπόθεση μία: το κύρος αυτής της «αξιοποίησης» θα πρέπει εξ αρχής να συμβαδίζει και να «συνομιλεί» με την μνημειακή οντότητα των προγονικών χώρων. Προαπαιτούμενο (και μάλιστα αυστηρό) η «ποιοτική συγγένεια» των δράσεων και των επιλογών με τους ίδιους τους τόπους και την ιστορία τους.

Με αυτά ως «θεωρητικά βάση», η Δημοτική Κίνηση Πολιτών Θάσου ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ, προτείνει:

1)Την θέσπιση άμισθης θέσης Αντιδημάρχου Πολιτισμού.

2)Την δημιουργία τριμελούς επιτροπής με αποκλειστική ευθύνη τα θέματα του Πολιτισμού. Η επιτροπή θα λογοδοτεί στο Δημοτικό Συμβούλιο μέσω του υπεύθυνου Αντιδημάρχου. Θα χαράζει την πολιτική του Δήμου για τον Πολιτισμό και θα είναι υπεύθυνη για τις επιλογές και τον οργανωτικό σχεδιασμό των εκδηλώσεων.

3)Το Φεστιβάλ Αρχαίου Θεάτρου της Θάσου ορίζεται ως ο κορυφαίος θεσμός πολιτισμού για το νησί. Λειτουργεί αυτόνομα σε όλο το πλαίσιο της προετοιμασίας του, συνεργάζεται με τα αντίστοιχης εμβέλειας Φεστιβάλ και Οργανισμούς, αξιοποιεί στο έπακρο όλο το «γεωγραφικό εύρος» του νησιού συνδέοντας τις παραστάσεις με τις ιστορικές του αναφορές.

Στο χρονικό διάστημα που το Αρχαίο Θέατρο θα παραμένει κλειστό λόγω του έργου της αναστήλωσης, ένα μέρος του Φεστιβάλ που αφορά το Θέατρο, θα «μετακινηθεί» σε άλλους χώρους (Αρχαία Αγορά, παλιά λατομεία, Μεταλλεία, Αρχαιολογικό Μουσείο κ.α.).

Χρονική περίοδος του Φεστιβάλ: 20 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου.

4)Βαρύνουσας σημασίας πολιτιστικό αγαθό, θα πρέπει να είναι και αυτό που οφείλει να παρέχει ο Δήμος κατά την χειμερινή περίοδο και (κατ’ ουσία) θα αφορά και θα απευθύνεται στους μόνιμους κατοίκους του νησιού. Το πρόγραμμα αυτό θα υλοποιείται και με την συνεργασία των πολιτιστικών συλλόγων και θα περιλαμβάνει δράσεις και εκδηλώσεις σε όλα τα τοπικά διαμερίσματα του νησιού.

Προτάσεις επ’ αυτού:

1)Λειτουργία Δημοτικού Ωδείου σε συνεργασία με το Δημοτικό Ωδείο Καβάλας.

2)Πλήρης ανάπτυξη και λειτουργία του Μουσείου Βαγή. Ορισμός Διοικητικού Συμβουλίου. Δημιουργία εργαστηρίων ζωγραφικής και γλυπτικής.

3)Το δημοτικό διαμέρισμα του Θεολόγου προτείνετε ως «Τόπος Λογοτεχνίας», με την επικουρία και την συμμετοχή των συγγραφέων του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου (Γιάννης Ατζακάς, Κώστας Χιόνης, Σωτήρης Γερακούδης, Γιώργος Αυγουστίδης, Γεσθημανή Καρατζαφέρη, Γεωργία Χιόνη κ.α.) και με επίτιμο πρόεδρο του φορέα τον Βασίλη Βασιλικό. Ταυτόχρονα κινεί όλες τις διαδικασίες για να αναστηλωθεί το παλιό Κονάκι και να παραχωρηθεί η χρήση του στον εν λόγω φορέα.

Επίσης, αναλαμβάνει την διοργάνωση ετήσιου Λογοτεχνικού Συμποσίου την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας, οργανώνει θεατρικά αναλόγια, παρουσιάσεις βιβλίων και μικρά θεματικά συνέδρια με επίκεντρο την ιστορία της Θάσου.

Ο φορέας θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της ενίσχυσης των υπαρχόντων βιβλιοθηκών στο νησί και θα φροντίσει για την δημιουργία νέων σε Δημοτικά Διαμερίσματα που δεν τις στερούνται

4)Σε επιλεγμένους (και ενδεδειγμένους για το είδος) χώρους σε όλη την έκταση του νησιού, θα παρουσιάζονται τα μουσικά σχήματα των Θάσιων καλλιτεχνών και ιδιαίτερα των νέων. Οι συναυλίες και τα ρεσιτάλ θα έχουν περιοδικό χαρακτήρα και θα πραγματοποιούνται τις Παρασκευές και τα Σάββατα.

Ειδικές μετακλήσεις των Μουσικών Γυμνασίων του Νομού και τις Περιφέρειας.

5)Ο Δήμος θα σταθεί στο πλευρό της νεοσύστατης Κινηματογραφικής Λέσχης Θάσου και θα μεριμνήσει ώστε να επεκταθούν οι προβολές ταινιών σε όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα. Επίσης θα αναλάβει την πρωτοβουλία για την δημιουργία Θερινού Κινηματογράφου στο Λιμένα.

6)Δημιουργία ημιεπαγγελματικής Θεατρικής Σκηνής με έδρα τα Λιμενάρια. Δημιουργία μικρού σύγχρονου θεάτρου στους χώρους των Μεταλλείων.

Σύσταση Μαθητικής Θεατρικής Σκηνής.

Παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και του ΚΘΒΕ στη Θάσο σε καθορισμένες περιόδους.

7)Βασικοί χώροι χειμερινού προγράμματος: Αίθουσες Καλογερικού, Ταρσανάς Ποταμιάς, Αποθήκες Μεταλλείων, Μουσείο Βαγή, πρ. Κοινότητα Θεολόγου κ.α. Δυνατότητα αξιοποίησης και ιδιωτικών χώρων (παλιά καφενεία, καφέ, μπαρ, εγκαταλελειμμένες αίθουσες κ.α.)

Πέραν τούτων, η παράταξή μας, θα προχωρήσει στις παρακάτω ενέργειες και πρωτοβουλίες:

1)Την διοργάνωση μίας μεγάλης Μουσικής Κατασκήνωσης στο Κάμπινγκ του Πρίνου, διάρκειας 10 ημερών, μεταξύ 1 και 10 Ιουλίου, με σεμινάρια, συναυλίες, προβολές και μουσικά δρώμενα από τους μαθητές και τους δασκάλους σε δημόσιους χώρους καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκήνωσης.

2)Στο πλαίσιο (και παράλληλα) της Μουσικής Κατασκήνωσης, την θεσμοθέτηση ενός ειδικού Φεστιβάλ Τζαζ, Ροκ και Έθνικ μουσικής στο Πευκάρι και τον Ταρσανά.

Ταυτόχρονα:

Ο Δήμος Θάσου θα είναι αρωγός και συμπαραστάτης στις πρωτοβουλίες των πολιτιστικών συλλόγων του νησιού, έχοντας ως «βάση συνεργασίας» ένα μίνιμουμ πλάνο ποιότητας και αισθητικής.

Θα μεριμνήσει για την συντήρηση των δημοτικών σχολείων που είναι εκτός εκπαιδευτικής λειτουργίας, με προοπτική να δοθούν στους κατά τόπους φορείς των χωριών, για να στεγάσουν σε αυτά τις δραστηριότητές τους.

Επίσης, θα αναλάβει πρωτοβουλία για την συνολική αναβάθμιση των λαϊκών πανηγυριών και των εκδηλώσεων της Αποκριάς, σε άμεση συνεργασία με τους αντίστοιχους συλλόγους – διοργανωτές.

Τέλος, θα ενισχύσει το επιστημονικό και ερευνητικό έργο της Θασιακής Ένωσης, καθώς και κάθε πρωτοβουλία που θα συμβάλει στη θεμελίωση της ιστορικής μνήμης.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ

Μεταλλεία – Παλατάκι

Ο πολιτισμός της Θάσου, από την αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, είναι συνυφασμένος με τη μεταλλευτική δραστηριότητα, τα ίχνη της οποίας είναι έντονα στο νησί. Σε ό,τι αφορά την νεότερη περίοδο, διαθέτουμε ένα από τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά μνημεία: το Μεταλλευτικό Συγκρότημα Θάσου. Η προστασία και ανάδειξή του θα έπρεπε να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για το Δήμο της Θάσου, όπως έγινε με την εντυπωσιακή ανάδειξη των βιομηχανικών μνημείων του Λαυρίου, της Σύρου, του Βόλου και της Μυτιλήνης, αλλά και με τις δεκάδες ευρωπαϊκές πρώην μεταλλευτικές πόλεις που εστράφησαν στον ιστορικό ποιοτικό τουρισμό με επίκεντρο τη βιομηχανική αρχαιολογία, τα συνέδρια και σεμινάρια.

Οι προηγούμενες δημοτικές αρχές αδράνησαν εκκωφαντικά -παρά την ευαισθησία και τις αξιόλογες προσπάθειες που ανέπτυξαν οι πολίτες και η επιστημονική κοινότητα- με αποτέλεσμα ο τόπος μας να κινδυνεύει άμεσα να χάσει ένα περιουσιακό στοιχείο, που θα μπορούσε να αναβαθμίσει τον τουρισμό και την πολιτιστική δραστηριότητα και να διασφαλίσει την ιστορική μνήμη.

Η Δημοτική Κίνηση Πολιτών ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΡΓΑ, δεσμεύεται ότι:

Θα διεκδικήσει αποφασιστικά, με κινητοποιήσεις, οργάνωση, μελέτες και δράσεις την επιστροφή του Μεταλλευτικού Συγκροτήματος Θάσου στο Δήμο από την «Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε» και την ανάδειξή του από το Δήμο.

Θα συγκροτήσουμε, χωρίς χρήματα και χωρίς δημιουργία άλλης μίας Α.Ε., φορέα μη κερδοσκοπικό από τον Δήμο, τους εθελοντές και τους επιστήμονες που θα αναλάβει τον επιχειρησιακό και επιστημονικό έλεγχο του εγχειρήματος.

Θα ξεκινήσουμε άμεσα τις ελάχιστες χαμηλού κόστους σωστικές επεμβάσεις για το σταμάτημα της φθοράς του μνημείου.

Θα ξεκινήσουμε σε συνεργασία με τα ΑΕΙ που έχουν ευαισθητοποιηθεί τις μελέτες ωρίμανσης, με προσδιορισμό της μεθόδου step to step.

Θα διεκδικήσουμε χρηματοδοτήσεις με ώριμες μελέτες και ταυτόχρονα θα επιχειρήσουμε μικρής κλίμακας έργα ώστε να αναβιώσουμε τους χώρους πριν την έναρξη των μεγάλων επισκευών. Το σενάριο θα είναι μικτό: μουσείο, αρχαιολογικό και φυσικό πάρκο, κέντρο συνεδρίων, μικρές μονάδες πολιτιστικού τουρισμού, εστίασης και αναψυχής συμβατές με το μνημείο και οι οποίες θα αποδίδουν τα βασικά έσοδα για τη λειτουργία.

Θα σχεδιάσουμε και θα υλοποιήσουμε μικρές εκδόσεις και προβολή του μνημείου προς επιλεγμένο τουριστικό κοινό.

Το Μεταλλευτικό Συγκρότημα Θάσου μπορεί και πρέπει να αποτελέσει μοχλό για την ποιοτική αναβάθμιση της τουριστικής, αναπτυξιακής και πολιτιστικής στρατηγικής του νησιού.

ΠΑΙΔΕΙΑ

Αν με τον όρο παιδεία εννοούμε τις ενέργειες τις οποίες καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για τη μόρφωση , εκπαίδευση , καλλιέργεια και ανατροφή των νεώτερων μελών της, τότε κανείς δεν αμφιβάλει για την τεράστια σημασία της, στη ζωή των ανθρώπων.

Σήμερα ,στην Ελλάδα του μνημονίου ,η κατάρρευση -κατάργηση της Δημόσιας Παιδείας επέρχεται με δραματικά ταχείς ρυθμούς. Οι εκπαιδευτικοί υπηρετούν ως εποχιακοί εργαζόμενοι που κάθε χρόνο τους «κληρώνεται» διαφορετική θέση, συχνά διαρκούντος του σχολικού έτους .Αυξάνεται ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα .Σχολεία καταργούνται, η χρηματοδότηση σε όλα τα επίπεδα (μισθοί, υποδομές, λειτουργία) τείνει να μηδενιστεί συγκρινόμενη με τις ανάγκες. Επιβάλλεται το «νέο σχολείο» που θα λειτουργεί με όρους πολυεθνικής ,μέσα σε κλίμα κατατρομοκράτησης των στοχοποιημένων πια εκπαιδευτικών.

Με αυτά τα δεδομένα ο Δήμος καλείται να εξασφαλίσει-προστατεύσει τη λειτουργία των σχολικών μονάδων ευθύνης του. Την πολιτική της Παιδείας όσο αφορά στις υποδομές και τις υπόλοιπες αρμοδιότητες που απορρέουν από τον Ν.3852/2010, οφείλει να την εκπονεί η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (Δ.Ε.Π), να την εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο και να την ελέγχουν οι φορείς της σχολικής κοινότητας και η ίδια η κοινωνία.

Θεωρούμε πρωταρχικό ζήτημα το θέμα της σχολικής στέγης που αποτελεί ταυτόχρονα την βάση ανάπτυξη της Παιδείας.

Στα πλαίσια αυτά ο Δήμος θα πρέπει:

Α) να σχεδιάζει και να υλοποιεί ετήσιο επισκευαστικό πρόγραμμα για όλες τις σχολικές μονάδες .

Β) να εξασφαλίζει προσωπικό για φύλαξη, συγκέντρωση και καθαριότητα των σχολικών μονάδων.

Γ) να προγραμματίζει έγκαιρα την κατασκευή νέων σχολικών μονάδων για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών που προκύπτουν.

Για τους λόγους αυτούς η Δημοτική μας παράταξη προγραμματίζει:

Ίδρυση επαγγελματικού Λυκείου στον Πρίνο.

Πλήρη εξοπλισμό των εργαστηρίων Φυσικών επιστημών και αιθουσών Πολυμέσων.

Διαρκή εφοδιασμό των σχολικών μονάδων του νησιού με αθλητικά μέσα και υλικά.

Σεμινάρια πρώτων βοηθειών για τους εκπαιδευτικούς που είναι τόσο απαραίτητα.

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες με πρωτοβουλία του Δήμου.

Στήριξη των γονέων που έχουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες.

Στήριξη και επιμόρφωση αλλοδαπών γονέων για την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα (πρόγραμμα Οδυσσέας).

Διαρκή κάλυψη κάθε εκπαιδευτικής ανάγκης μικρής ή μεγάλης σε συνεργασία με τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Πλήρη κι έγκαιρη κάλυψη των δαπανών θέρμανσης όλων των σχολικών μονάδων.

Ένταξη σχολικών κτηρίων σε πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης.

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Ο Αθλητισμός είναι ένα βασικό κοινωνικό αγαθό που ο Δήμος πρέπει να παρέχει στους πολίτες. Δίνει θετικές διεξόδους στους νέους αποτρέποντάς τους από μοναχικά και επικίνδυνα μονοπάτια.

Όλοι οι κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού μας πρέπει να έχουν πρόσβαση στα αθλητικά δρώμενα.

Όλα τα αθλητικά προγράμματα του Δήμου πρέπει να είναι δωρεάν.

Γι’ αυτό και στον τομέα του ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ προγραμματίζουμε:

Σε κάθε χωριό τα σχολικά κτήρια θα αποτελούν Αθλητικά –Πολιτιστικά κέντρα Ψυχαγωγίας και συνάντησης των κατοίκων του.

Στους χώρους των σχολείων θα μπορούν ο μαθητές αλλά και ενήλικες κάτοικοι (μετά το πέρας των μαθημάτων) με τη συνεργασία του Δήμου, των Αθλητικών συλλόγων και των συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων να αθλούνται .

Διαμόρφωση αθλητικών χώρων σε όλα τα σχολεία του νησιού.

Διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων για άσκηση, βάδισμα, τρέξιμο, ποδηλασία κ.λπ.

Διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων υπό την αιγίδα του Δήμου (ποδηλατικοί αγώνες, αγώνες στίβου κ.λπ.)

Στενή συνεργασία με τους αθλητικούς συλλόγους του νησιού σε όλα τα αθλήματα και οικονομική ενίσχυση τους μέσα στα όρια του δυνατού.

Κατασκευή Δημοτικού Αθλητικού κέντρου για όλο το νησί με όλα τα γήπεδα, το οποίο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για προετοιμασία και φιλοξενία ομάδων και μεμονωμένων αθλητών από την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό.

Αξιοποίηση των υπαρχόντων κλειστών γυμναστηρίων (Λιμένα, Λιμεναρίων) προς όφελος όλων των Δημοτών.

Δημιουργία ενδοσχολικών και διασχολικών αγώνων με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και μαθητριών.

 

Advertisements

2 thoughts on “Παρουσίαση του προγράμματος για Διοίκηση, Παιδεία, Αθλητισμό και Πολιτισμό.

  1. η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ?

  2. Οι θέσεις για την ανάπτυξη και τον τουρισμό θα παρουσιαστούν στην επόμενη εκδήλωσή μας, την οποία θα ανακοινώσουμε σύντομα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s